Veelgestelde vragen
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. Op zoek naar een specifieke vraag? Zoek deze vraag op met de zoekbalk. Staat jouw vraag er niet tussen? Of wil je meer informatie? Neem dan contact op de makelaar.
Vragen over de wijk

Hoeveel appartementen komen er in Albertville?
In Albertville komen 64 appartementen in één woongebouw.
Waar ligt Albertville?
Albertville ligt aan de Winterspelenlaan, in de wijnk Olympiakwartier Oost, op loopafstand van station en stadshart Almere Poort.In de nabije omgeving vind je onder andere Winkelcentrum Almere Poort, met o.a. een supermarkt, horeca, kapper, huisarts en andere voorzieningen. Scholen, sportfaciliteiten en het strand Duin liggen op korte fietsafstand. Voor een uitgebreider winkelaanbod ben je binnen een kwartier in het stadscentrum van Almere.
Wat voor soort appartementen komen er in Albertville?
In Albertville komen 64 appartementen, verdeeld over verschillende types met elk hun eigen identiteit en buitenruimtes. Er komen twee- en driekamer appartementen.
Hoe komt het openbaar gebied eruit te zien?
We maken van Albertville een gezonde en aantrekkelijke buurt voor mens en natuur. Het openbaar groen wordt ingericht met bomen, een wadi, speelelementen en bloemen en planten met een jaarronde bloeiboog.
Waar kan ik parkeren?
De appartementen van Albertville liggen aan een centraal binnenhof met parkeergelegenheid. De parkeerplaatsen bevinden zich aan de achterzijde van de appartementen. Voor enkele appartementtypen wordt geparkeerd in aangrenzende hoven. Raadpleeg de verkoopstukken om te zien waar de toegewezen parkeerplaats per type is gesitueerd.
Heb ik een berging?
Ja, de algemene berging bevindt zich op de begane grond van het woongebouw. Daarnaast beschikt ieder appartement over een inpandige berging. Fietsen en scooters kunnen veilig worden gestald in de gemeenschappelijke fietsenstalling. Bovendien beschikt iedere woning over een vaste parkeerplaats in een van de parkeerhoven.
Is er een voorziening voor mijn fiets?
Op de begane grond van het woongebouw bevindt zich een algemene berging. Hier kun je jouw fiets in parkeren.
De verkoop

Waar kan ik terecht met mijn vragen?
Tijdens de eerste fase heb je contact met één van de makelaars. Na de aankoop van het appartement krijg je een wooncoach toegewezen. Jouw wooncoach begeleid je in het maken van keuzes en is jouw vaste aanspreekpunt.
Kan ik een afspraak maken met de makelaar?
De makelaars van Van der Linden staan voor je klaar. Je kunt de makelaar bellen of mailen voor vragen of voor het inplannen van een afspraak.
Wat is het verschil tussen aanmelden en inschrijven?
Door je aan te melden voor het project blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen. Je krijgt periodiek een nieuwsbrief. Inschrijven op een appartement kan vanaf de start verkoop.
Komt er nog een informatiebijeenkomst voor de start verkoop?
Ja, voor Albertville organiseren we een bijeenkomst op de dag van de start verkoop. Via de nieuwsbrief brengen we je hiervan op de hoogte.
Wanneer start de verkoop?
De verkoop van Albertville start in januari 2026. De exacte datum volgt nog.
Hoe werkt het online inschrijven op een appartement?
Vanaf de start verkoop kun jij je inschrijven voor één of meerdere appartementen. Dit doe je door een account aan te maken op de website. Zodra de verkoop start, log je in op je account en vul je het digitale inschrijfformulier in. Per mail ontvang je een bevestiging van de inschrijving. Zodra de inschrijfperiode sluit, vindt de toewijzing plaats. Als je een appartement krijgt toegewezen, word je gebeld door de makelaar en hoor je op welk appartement je een optie hebt. Er volgt een verkoopgesprek waarin alle verkoopdocumentatie wordt toegelicht. Daarna volgt een afspraak met de makelaar om de koop-/aannemingsovereenkomst te tekenen.
Wat is een ‘optie’ op een bouwnummer?
Een optie is de periode dat het appartement exclusief voor een kandidaat is gereserveerd. In deze periode kun je al jouw vragen stellen en word je in de gelegenheid gesteld het appartement aan te kopen. Het kan altijd voorkomen dat een optie op een bouwnummer nog vrijkomt.
Als ik een optie toegewezen heb gekregen, zit ik er dan direct aan vast?
Een optie is vrijblijvend. Heb je een optie, dan is het appartement exclusief voor een bepaalde periode voor jou gereserveerd. In deze periode worden al jouw vragen beantwoord en heb je de gelegenheid het appartement te kopen.
Heb ik na het tekenen van de koop- /aannemingsovereenkomst nog bedenktijd?
Na het ondertekenen en ontvangen van de koop- en aannemingsovereenkomst door beide partijen heb je een bedenktijd van één kalenderweek.
Wat betekent vrij op naam (v.o.n.)?
Je koopt het appartement vrij op naam (v.o.n.). De aankoopprijs is inclusief belasting (21% btw) en inclusief de notariskosten voor de overdracht. Dit betekent dat je als koper geen extra kosten voor de overdracht van het appartement betaalt, boven op de koopsom.
De financiering

Hoe weet ik of ik het appartement kan betalen?
Je kunt vrijblijvend een gesprek aangaan met een financieel adviseur van LIV Hypotheken, Rabobank of een adviseur of bank naar eigen keuze. Het is verstandig om dit te doen voordat je je inschrijft op een appartement. In dit gesprek krijg je namelijk een goed beeld of je het appartement kunt betalen en wat jouw toekomstige maandlasten zijn.
Wanneer moet ik mijn hypotheek rond hebben?
Nadat je de koop-/aannemingsovereenkomst hebt getekend, kun je een hypotheek aanvragen. Zodra de bouw van het appartement definitief doorgaat, word je door de notaris uitgenodigd om de leveringsakte en hypotheekakte te tekenen. Op dat moment is het nodig om de hypotheek rond te hebben.
Wanneer start ik met betalen?
De koopsom bestaat uit twee delen: de grondkosten en de aanneemsom. De grondkosten betaal je in één keer bij de notaris bij de levering. Vervolgens betaal je het resterende gedeelte (de aanneemsom) in een aantal termijnen. Op welke momenten je de facturen ontvangt, vind je in het schema in de koop-/aannemingsovereenkomst. Die rekening betaal je uit het bouwdepot. Koop je het appartement als de bouw al wat verder gevorderd is? Dan betaal je ineens een groter bedrag en minder termijnen.
Moet ik nog rekening houden met extra kosten als ik een woning koop?
Houd bij het kopen van een nieuwbouwappartement altijd rekening met extra kosten. Zo heb je bijvoorbeeld kosten bij het afsluiten van een hypotheek (advieskosten en notariskosten). En je hebt kosten voor het afwerken en inrichten van je appartement. Denk daarbij aan de vloeren, wanden en eventuele inrichting van je buitenruimte.
De woningen

Hoe bewaar ik mijn favoriete appartement type?
In je persoonlijke account kun je jouw favoriete appartement type(n) bewaren. Zo vind je eenvoudig het appartement of de appartementen van jouw voorkeur terug. Dit kun je op ieder gewenst moment aanpassen. Let op: dit is nog geen definitieve inschrijving op een appartement. Inschrijven op een appartement doe je pas op het moment dat de verkoop start. Je vult dan een volledig inschrijfformulier in.
Is mijn favoriete appartement nog beschikbaar?
Op deze website kun je vanaf de start verkoop via de Woningselector (klikbaar maken) de status van jouw favoriete appartement zien. Een appartement kan beschikbaar (groen) zijn, onder optie (oranje) staan of zijn verkocht (rood). Neem gerust contact op met de makelaar als je vragen hebt over de beschikbaarheid van een van de appartementen. Je kunt hen bellen of mailen.
Welk energielabel hebben de appartementen?
Alle nieuwbouwappartementen hebben minimaal Energielabel A, dit is het meest gunstige label en staat voor een duurzaam en energiezuinig appartement.
Is er een gasaansluiting in de appartementen?
De woningen worden gasloos gebouwd en hebben dus geen gasaansluiting. Koken doe je elektrisch.
Welk energieconcept heeft de woning?
De woningen zijn goed geïsoleerd, gasloos, duurzaam en hebben een gezond binnenklimaat. Iedere woning is voorzien van een lucht/water warmtepomp en zonnepanelen. Ventilatie gebeurt via een mechanische afvoer. Via roosters is er toevoer van verse lucht. De CO2 sensoren in de woonkamer en slaapkamers zorgen automatisch voor voldoende toevoer van verse lucht. Zo houd je een gezond woonklimaat en heb je er zelf geen omkijken naar.
Wat is een technische omschrijving?
In de technische omschrijving wordt in het kort omschreven hoe het woongebouw wordt samengesteld, afgewerkt en wat je in de verschillende ruimten mag verwachten. De technische omschrijving is onderdeel van de contractstukken bij de koop van het appartement. De inhoud is nauwkeurig en met zorg samengesteld.
Welke opties kan ik kiezen voor mijn appartement?
Je kunt kiezen uit een aantal opties voor jouw woning om zo van een huis een thuis te maken. Welke opties dit zijn zie je vanaf start verkoop in de optielijst.
Waarom kan ik niet alle opties kiezen voor het appartement?
Omdat de bouw van jouw appartement deel uitmaakt van een conceptmatig bouwproces zijn niet alle aanvullende woonwensen altijd mogelijk. Eventuele aanvullende wensen kun je bespreken met jouw wooncoach.
Waar kies ik de keuken uit?
Er zijn verschillende mogelijkheden om de keuken in jouw nieuwe appartement aan te passen aan jouw persoonlijke wensen. In Woonbelevingscentrum LIV kies jij alles voor je nieuwe appartement. De keukenadviseur in LIV begeleid je bij het maken van de juiste keuzes. De keukenadviseur laat je daarnaast zien wat er inbegrepen is in de prijs van je nieuwbouwappartement.
Welke apparatuur zit er in mijn keuken?
Jouw nieuwe appartement leveren wij op met een keuken. Hoe deze keuken eruitziet, lees je terug in de keukenfolder en die vind je onder downloads van jouw appartement.
Hoe worden de badkamer en toiletruimte opgeleverd?
Jouw nieuwe appartement wordt opgeleverd met een badkamer en wc-ruimte. Dit pakket is op het project afgestemd en bestaat uit sanitair waarbij je kiest uit verschillende vloer- en wandtegels. Tegen een meerprijs kun je kiezen voor alternatief sanitair en tegelwerk. Aanvullende en technische informatie over het sanitairpakket vind je in de sanitairfolder onder de downloads van jouw appartement. Het sanitair en het tegelwerk kun je bezichtigen in Woonbelevingscentrum LIV.
Kan ik de tegels voor de badkamer in het echt zien?
Voor de badkamer kies je uit verschillende wand- en vloertegels. Tijdens het gesprek bij Woonbelevingscentrum LIV doorloop je de showroom en geeft de sanitairadviseur je advies en kan hij of zij je de tegels laten zien.
De bouw

Wie bouwt de appartementen?
Trebbe NoordOost B.V. bouwt de appartementen. Je sluit de aannemingsovereenkomst ook met deze partij. Tijdens de bouw is de wooncoach van Trebbe jouw vaste aanspreekpunt.
Wat is MijnTrebbeHuis.nl?
Na de aankoop van het appartement ontvang je inloggegevens voor MijnTrebbeHuis. MijnTrebbeHuis is een digitaal woondossier. Hierin zijn alle belangrijke stukken over je appartement verzameld, kun je berichten versturen naar je wooncoach en maak je je keuzes voor meer-/minderwerk, de keuken en badkamer kenbaar.
Hoe word ik op de hoogte gehouden van de voortgang van de bouw?
Met regelmaat ontvang je van jouw wooncoach via MijnTrebbeHuis een bericht over de voortgang van de bouw.
Wat is Woningborg-garantie?
Jouw appartement wordt gebouwd met Woningborg-garantie. Dat is fijn, want met het Woningborg-certificaat ben je voor verschillende zaken gedekt. Woningborg is erop gericht om technische en financiële risico’s van kopers te beperken en de kwaliteit van de nieuw te bouwen appartementen te verhogen. Als bewijs hiervan krijg je een garantiecertificaat van Woningborg toegestuurd nadat je de koop-/aannemingsovereenkomst hebt ondertekend. Verder weet je dat jouw appartement gegarandeerd wordt afgebouwd, mochten zich onverhoopt problemen bij de aannemer voordoen. Je hebt bovendien als eigenaar de zekerheid dat eventuele gebreken gedurende de garantietermijn worden hersteld.
Wil je hier meer over weten? Ga dan naar de website van Woningborg: https://www.woningborg.nl/particuliere-koper/certificering/nieuwbouw/
Wil je hier meer over weten? Ga dan naar de website van Woningborg: https://www.woningborg.nl/particuliere-koper/certificering/nieuwbouw/
Wat is een voorschouw?
Bij de voorschouw loop je samen met de uitvoerder jouw appartement door. Het gaat erom dat je jouw appartement kwalitatief beoordeelt. Eventuele tekortkomingen vermeld je op het daarvoor bestemde formulier. Het formulier geef je na afloop aan de uitvoerder. Een voorschouw is niet verplicht en is geen juridisch moment, maar zo kunnen we wel alvast mogelijke tekortkomingen verhelpen voordat we daadwerkelijk opleveren. De sleutel ontvang je pas bij de officiële oplevering.
Hoe verloopt de oplevering?
Samen met de uitvoerder maak je tijdens de oplevering van je nieuwbouwappartement een rondgang door het appartement. Kom je gebreken of afwijkingen tegen? Dan worden deze genoteerd in het proces-verbaal van oplevering. Aan het einde van de oplevering tekenen beide partijen het document. Als koper accepteer je hiermee het appartement, met uitzondering van de genoteerde opleveringsgebreken. Trebbe herstelt de gebreken binnen de afgesproken termijn. De sleutel dragen we over aan het eind van de oplevering en als alle betalingen door ons zijn ontvangen. Veel plezier in je nieuwe appartement!
Moet ik iemand van Vereniging Eigen Huis meenemen bij de oplevering?
Een bouwkundige meenemen naar de oplevering is niet verplicht, maar we raden het je wel aan. De bouwkundige loopt het appartement grondig na en geeft je direct inzicht in eventuele bouwkundige gebreken. Je ontvangt een keuringsrapport. Lees meer hierover op www.eigenhuis.nl
Is het mogelijk om mijn appartement in aanbouw te bezichtigen?
Ja, dat kan. Je ontvangt van ons een uitnodiging voor een kijkmoment en een voorschouw. Tijdens het kijkmoment en de voorschouw kun je op de bouw terecht om jouw appartement te bezichtigen en om maten op te nemen.
Wanneer wordt mijn appartement opgeleverd?
Natuurlijk wil je graag weten wanneer je de sleutel krijgt van jouw nieuwe huis. Je krijgt van ons daarom een prognose van de oplevering. Naarmate de bouw vordert, kunnen wij je een steeds betere indicatie voor de oplevering geven. Ongeveer zes weken voor de oplevering ontvang je een brief met de voorlopige opleverweek en twee weken voor de oplevering ontvang je een brief met de definitieve opleverdatum. Een appartement wordt pas opgeleverd als deze goed toegankelijk is. Het kan zijn dat de gemeente tijdelijke voorzieningen aanbrengt, zodat de appartementen goed bereikbaar zijn. Aan de prognose kunnen geen rechten worden ontleend. De sleutel dragen we over aan het eind van de oplevering en als alle betalingen door ons zijn ontvangen.
Bij wie moet ik zijn voor klachten na de oplevering?
Heb je een klacht na de oplevering van je appartement? Meld dit dan bij de afdeling Service van Trebbe via service@trebbe.nl. Wees zo volledig mogelijk in je informatie en geef in ieder geval je adres en telefoonnummer door zodat wij eenvoudig contact met je kunnen opnemen. Stuur, als dit kan, ook een foto mee van je klacht.
Het kan voorkomen dat je pas zes maanden na de opleveringsdatum een verbeterpunt aan jouw appartement ontdekt. In dit geval lees je in de regelingen van Woningborg wat je dan precies kunt doen.
Het kan voorkomen dat je pas zes maanden na de opleveringsdatum een verbeterpunt aan jouw appartement ontdekt. In dit geval lees je in de regelingen van Woningborg wat je dan precies kunt doen.